חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לנפגעי נפש

בעזרת טיפול הידרותרפי ניתן לעזור לנפגעי נפש, להקל על מחלתם, למתן את תופעות הלוואי הנילוות לתרופות ולעזור בשיקומם החברתי. בעזרת הידרותרפיה לנפגעי נפש ניתן לבצע פעילות המתקיימת בשיתוף עם כלל האכלוסייה וכך לתרום לשילוב נפגעי הנפש בקהילה ולהגביר בקרבם את תחושת הערך העצמי.

הידרותרפיה מהי

הידרותרפיה לנפגעי נפש הינה טיפול באמצעות מים (הידרו= מים, תרפיה= טיפול). זוהי שיטת טיפול הנעשית בתוך בריכה טיפולית מיוחדת. הבריכה בנויה בצורה המתאימה לטיפול פיזיותרפי כאשר המים נשמרים בטמפרטורה חמה ונעימה וגובה המים אחיד.

באמצעות תכונותיהם הייחודיות של המים ניתן לטפל בבעיות שונות כגון מחלות פרקים, פריצת דיסק, בעיות נוירולוגיות, בעיות ניווניות במערכת שרירי השלד ואף במחלת הפרקינסון. כמו כן ידועות הקלות בהפרעות קשב וריכוז וכן גם בנפגעי הנפש.

שימוש במים זורמים עם ונגד כיוון הגוף ופעילות גופנית הנעשית תוך התנגדותם של המים עוזרים לשחרר ולשפר את טווח התנועה של המפרקים. בעזרת טיפול הידרותרפי ניתן לעצור הידרדרות פיזיולוגית של הגוף, להפחית כאב ולחזק את מערכת השרירים כדי שתוכלנה לתמוך בשלד האדם, להפחית חרדות, ולהוות מקום שניתן לקיים בו פעילות גופנית בטוחה.

המים כמוטיב טיפולי

הטיפול במים וסגולותיו עוזרות לטפל בבעיות פיזיות ונפשיות. עצם המגע עם המים החמימים מפחית חרדה, משחרר מתחים ומרגיע את מערכת העצבים. בתוך המים לאדם כמעט ואין משקל, תכונה שמקלה על יכולת הטיפול הפיזיותרפי בבעיות פיזיות שונות.

ניתן לאזן את גוף המטופל בצורת שכיבה על המים ולהקל בכך את הלחץ על עמוד השידרה. המים המקיפים את האדם משרים בו ביטחון וניתן לבצע בהם תרגילים ללא חשש מנפילה או איבוד שיווי המשקל.

תכונה מיטיבה נוספת הינה הלחץ ההידרוסטטי שבמים אשר יכול לעזור לבעיות נשימה ובית החזה. אלו הן רק חלק מתכונותיהם הנפלאות של המים. תכונות אלו חיוביות במיוחד בעבודה עם נפגעי נפש.

למרות השיפור בתופעות הלוואי של התרופות הנלקחות על ידי פגועי נפש עדיין ניתן לראות, בחלק מן המקרים, תופעות לוואי כגון רעידות, מתח בשרירים, ירידה בתנועתיות של אברי הגוף, צמצום טווח התנועה של הגפיים, עלייה במשקל, פגיעות בקשר עין-יד והמוטוריקה ובעיות תחושתיות שונות. הידרותרפיה לנפגעי נפש מיועדת להקל ולטפל בתופעות אלו ולתרום לתחושה של רגיעה.

יתרונות הידרותרפיה לנפגעי נפש

יתרונותיה של הידרותרפיה לנפגעי נפש לא טמונים רק בחלק הפיזי אלא בעיקר בתרומה לשיקום הביטחון העצמי של הנפגעים, שילובם בקהילה ובשינוי התפיסה הרווחת בקרב האכלוסייה הרגילה.

עדיין קיימת סטיגמה הרודפת נפגעים אלו ופחד מן המחלה. שיתוף פעולה במהלך פעילות הנחשבת "נורמטיבית" ביחד עם אוכלוסיה בריאה, מאפשרת קיום של מגע בין קהילות שונות וניפוץ סטיגמה זו.

הידרותרפיה לנפגעי נפש עוזרת לנפגעים לשקם את ביטחונם העצמי, לשפר את מצב רוחם, לשנות את השיגרה, לפגוש אנשים חדשים ולחוות חוויה אחרת ממה שהם רגילים ביום יום.

הידרותרפיה לנפגעי נפש מטפלת בתופעות הלוואי של התרופות, מעודדת תנועתיות, משפרת את מרחב התנועה, מקלה על מתח השרירים משפרת נשימה ושיווי משקל, מפחיתה חרדות, מעודדת פעילות גופנית תוך שיתוף פעולה עם אוכלוסייה בריאה.

במרכז ההידרותרפי "שער הנגב" פועלים למען מטרות אלו תוך שילוב של אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, כמו גם פגועי נפש, ביחד עם אוכלוסיה בריאה בפעילות אשר תורמת לשני הצדדים להבריא, להכיר ולשנות את תפיסת עולמם.

הידרותרפיה לנפגעי נפש נמצאה תורמת לנפגעי הנפש גם בהיבט הפיזי- מוטורי וגם בהיבט הנפשי.

אולי יעניין אותך גם:

האם הידרותרפיה מסובסדת על ידי ביטוח לאומי?

הידרותרפיה לטיפול בחרדה ממים

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם