חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לניקוי המעי הגס

הידרותרפיה לניקוי המעי הגס הינה שיטת ניקוי מקובלת, אשר מחקה שיטת ניקוי דומה באמצעות חוקנים.

הרעיון העומד מאחורי הרצון לנקות את המעי הוא באמונה כי מחלות רבות נגרמות מהצטברות של רעלים כתוצאה ממזון מתועש, ריסוסי פירות ועוד חומרים אשר העולם המערבי מזמן לבני האדם.

שיטת ניקוי זו נחשבת כחלק מהרפואה המשלימה ההוליסטית, המאמינה כי יש לטהר ולנקות את הגוף באופן כללי, בכדי שהוא יוכל לגייס את הגורמים בתוכו בכדי לרפא את האיבר החולה.

שיטות טיפול אלו מנוגדות לרפואה הקונבנציונלית, אשר מטפלת בעיקר בתסמינים ובסימפטומים של מחלה זו או אחרת, לאחר התפרצותה.

הידרותרפיה של המעי הגס, הנקרא גם קולוניק, מתבסס על מחקרים רבים אשר סוברים כי כתוצאה מחסימת המעי הגס, הפסולת חוזרת למערכת הדם, וכאשר היא מצטברת ללא יכולת יציאה החוצה, תפרוץ המחלה.

למרות אימוץ הרגלי תזונה בריאים יותר ופעילות גופנית נמרצת יותר, הרעלים אשר הצטברו ימשיכו בכך. לכן, הפתרון היחיד, על פי גישה זו, חייב להיות הוצאת הפסולת החוצה באמצעות שיטה זו.

הגורמים להצטברות רעלים במעי הגס

ההוכחה לכך שישנם רעלים מצטברים, הוא השכיחות העולה של סרטן המעי הגס בישראל ובארצות הברית.

אנשים רבים בעולם המערבי אינם אוכלים באופן מאוזן (העדפת פירות וירקות ללא ריסוס למשל על פני מזון מתועש אחר), אינם מתעמלים ואינם שותים מים נקיים ונושמים אוויר צח.

כתוצאה מכך, קיימת מעמסה על המעי והכבד, עד כדי אי יכולתם לתפקד. המטופל ירגיש בנפיחות באזור הבטן, כאבים, שינויים בהרגלי היציאה (שלשולים ועצירות) ואי נוחות באזור הבטן.

הגישה המערבית טוענת כי הגוף יכול לרוקן בעצמו את הצטברות הרעלים. אולם הבעיה היא כי רעלים אלה מצטברים בכמויות גדולות מאד, ואילו הגוף או המעיים קורסים תחת העול הכבד. לכן שיטות ניקוי שונות מנסות לסייע לאנשים להיפטר מכל הרעלים הללו באופן מושלם.

המצדדים בגישות אלו טוענים כי קיימות פעולות רבות אשר הגוף לא יכול לעשותם בעצמו, אלא צריך סיוע מבחוץ (כמו למשל רחצה), ולכן גם בנושא זה הגוף דורש עזרה חיצונית.

יתרונות ההידרותרפיה לניקוי המעי הגס

מטרת ההידרותרפיה הראשונית היא לפנות את כל אותה פסולת ורעלים אשר הצטברו במהלך השנים במעי הגס.

עם זאת, שיטה זו עשויה לסייע גם להורדת משקל, וכפועל יוצא גם לסייע לעור מוצק ויפה יותר. הירידה במשקל עשויה להיות דרמטית מאד (עד כ-20 ק"ג), ותלויה ברצף הטיפולים ובמצב המטבוליזם (חילוף החומרים אצל המטופל). ככל שקצב חילוף החומרים יהיה איטי יותר, כך האדם יוריד פחות ממשקלו. לפעמים הדבר תלוי גם בתפקוד בלוטת התריס (תירואיד).

הקפדה על הידרותרפיה סדירה, תצטרך להיעשות באופן יום יומי. מעבר לכך, יומלץ לאדם לשמור על תזונה נכונה ובריאה יותר, אשר כוללת יותר סיבים תזונתיים.

המטופל יוכל לאמץ לעצמו גם ימות צום, כמו למשל צום ירקות, תפוחים או מיצי ירקות. מעבר לטרנד האופנתי אשר מאפיין את השיטה, אנשים המעורבים בה ומקפידים על חוקיה, מעידים כי הם מרגישים טוב יותר, וכי כל עוד הם פועלים על פי הנחות היסוד, הם מרגישים קלים, לא עייפים, רזים ונראים טוב יותר.

שיטה זו חייבת להיעשות במכונים המורשים לכך, ולא על ידי ביצוע עצמי של המשתתפים. ההידרותרפיה נעשית על ידי החדרת צינור מים חמימים לתוך פיתולי המעי, באופן כזה שהרעלים והצטברות הפסולת יוצאת ממנו. בדרך כלל הטיפול לא מלווה בתופעות לוואי או אי נוחות אחרת, אלא דווקא בשיפור הולך ומתמיד של ההרגשה.

ראו גם:

הידרותרפיה מסייעת לחולים במחלות ריאה

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם