חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגי טיפולים במים

ישנם כמה סוגי טיפולים במים, אשר התפתחו ופותחו עבור מצבים ספציפיים. השיטות מהוות טכניקות טיפול אשר ייחודיות למים ומבוצעות בבריכות טיפוליות מיוחדות בעלי תנאים מבוקרים.

השיטות המוכרות ביותר, אשר נחוות בטיפולי הידרותרפיה הן הג'הארה והווטסו. עם זאת ישנן שיטות נוספות אקטיביות יותר כמו למשל ווטר דאנס (ריקוד במים). כמו כן סוג נוסף של טיפולים מתמקד בטיפול הידרותרפיה לתינוקות.

ישנם סוגי טיפולים במים, בעיקר הענפים אשר התפתחו מההידרותרפיה, מוכרים ומוערכים על ידי הממסד הקונבנציונלי.

סבסוד הטיפולים על ידי קופות החולים יכול להדגיש נקודה זאת. אולם טיפולים אזוטריים יותר כמו למשל ריקוד במים לא הוכחו כאמצעי טיפולי, ולכן יש לקחת בחשבון כי האחריות לברר על השיטה ומדריכיה היא על המטופל עצמו.

ג'הארה

ג'הארה היא אחד מסוגי טיפולים במים אשר מיועדת לכאבי גב ובעיות אורתופדיות. מטרתה היא הארכת עמוד השדרה ושיכוך הכאבים המלווים לכך.

הטיפול נעשה תוך כדי ציפה במעגלים עם כרית ציפה מתחת לרגליים. התנוחה מאפשרת את התארכות הגב והרגיעה המושלמת. הטיפול משלב עיסויים ידניים לשחרור השרירים בגב ובמפרקים השונים.

המים החמימים והלחיצות המקצועיות משרות אווירה נעימה ומרגיעה על המטופל. הטיפול יכול להיעשות בקבוצות קטנות או כטיפול פרטני, בצורה איטית או אקטיבית יותר.

ווטסו

ווטסו הוא ענף נוסף אשר ייחודי להידרותרפיה, מקורו ביפן והוא משלב בתוכו שיאצו. שיטה זו דומה לג'הארה בכך שהמטופל צף על פני המים בעוד המטפל מעסה ומערב נגיעות עמוקות.

השונה הוא שהעיסויים מגיעים מתחום השיאצו. התנוחה המרגיעה בשילוב העיסויים יוצרת חוויה מיוחדת, שגם אנשים בריאים לגמרי רוצים לחוות אותה. הטיפול משחרר מפחדים פיזיים ומנטליים ומאפשר הירגעות עמוקה של המטופל. ווטסו מומלץ גם לנשים בהריון מהחודש הרביעי להריונן, כהכנה ללידה ולרגיעה.

ווטר דאנס (ריקוד במים)

סוג טיפול זה נלקח ממחוזות הריקוד, אולם עבר אדפטציה לבריכת טיפולים. תחום זה לא מוכר כתחום טיפולי, אולם הוא יכול להתאים לבעיות נשימה שונות ופחדים מדברים שונים.

מעבר לכך, שיטה זו לוקחת את השליטה מהמטופל, כך שיביע אמון מלא במטפל ובעצמו. השיטה מיושמת כך שאפו של המטופל סגור באטב כנגד כניסת מים, והמטפל משיט אותו ומבצע בעזרתו תנועות ריקוד.

טיפול זה הוא ארוך יותר מטיפולי הידרותרפיה מסורתיים, ויכול להגיע עד לשעה. שיטה זו גורסת כי ריפוי הגוף נעשה מבפנים ובעזרת תנועות ריקוד עגולות ואינסופיות. חוסר השליטה של המטופל בתנועות המטפל וחוסר האוריינטציה הכיוונית אותה הוא מרגיש במים, יכולים להתאים רק לסוג מסוים של אנשים.

התפתחות תינוקות

החוויה הכיפית וקלות התנועה, הביאה לרעיון כי גם תינוקות יכולים לעבור טיפולים בבריכה טיפולית ומחוממת.

הטיפול בבריכה מתמקד בשיפור כל פעילות הגוף (נשימה, תנועה, חוזק שרירים וכו), מסייע בקשר שבין ההורים והתינוקות ונותן כלים גם לפעילות מחוץ לבריכה עצמה. כל תינוק מקבל את הדגשים המיוחדים המתייחסים לנקודות החולשה אשר התגלו אצלו.

בשיטה זו ניתנים להורים רצף תרגילים לביצוע ביחד עם התינוק ועל פי השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא. הטיפול אינו מהווה חוג שחייה רגיל של תינוקות, אלא מושם בו דגש על הפן הטיפולי.

יש עוד כמה סוגי טיפולים במים, אולם על אחריות המטופלים לברר ולוודא את טיב הטיפול, וחשוב מכך על המדריך או המטפל המעביר חוויה זו.

בשיטות הידרותרפיות, המדריכים לרוב יגיעו מתחום פיזיותרפיה. בשיטות האחרות, כדאי לברר על הבריכה בה מתבצע הטיפול, טמפרטורת המים, הפיקוח על הנעשה ואחריות הצוות המפעיל. טיפול אשר נעשה באופן תקין ומסודר יכול להוביל להרפיה אמתית והקלה בתסמיני המחלה.

אולי יעניין אותך גם:

מים בתרבויות העולם

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם