חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפולי הידרותרפיה קבוצתיים

המים ידועים כבעלי תכונות מרגיעות ומרפאות עוד משחר ההיסטוריה. הידרותרפיה הינה שיטת טיפול המשתמשת ביתרונות הטיפוליים של המים לטיפול בבעיות רבות ומגוונות.

טיפולי הידרותרפיה ניתנים באופן פרטני וגם באמצעות טיפול קבוצתי. מאמר זה יתמקד בטיפול הידרותרפיה קבוצתי ובתכונותיו.

מהו טיפול הידרותרפיה?

טיפול הידרותרפיה הוא טיפול המתקיים בתוך בריכה טיפולית. מי הבריכה הם בעלי טמפרטורה חמימה ונעימה ובעלי גובה אחיד, המאפשר לאדם ממוצע לעמוד במים בבטחה, ולמטפל לסייע בנוחות למטופל.

במסגרת הטיפול מבוצעים תרגילים במים המשמשים לחיזוק השרירים, הרחבת ארסנל התנועות של המטופל, שיפור התנועה, שיפור שיווי המשקל, חיזוק שרירי הנשימה, שיפור הריכוז, מצב הרוח, הביטחון העצמי ועוד.

השגת המטרות נעשית באמצעות התכונות הטיפוליות של המים כגון: התנגדות המים, הלחץ ההידרוסטטי (מסייע לחיזוק שרירי הנשימה), תכונת הציפה ועוד.

מהו טיפול הידרותרפיה קבוצתי?

טיפול קבוצתי הוא טיפול הנערך למספר אנשים בעת ובעונה אחת. בדרך כלל קבוצת הידרותרפיה ממוצעת תכלול 6-8 משתתפים, אך יכולות גם להיות קבוצות בנות 10 משתתפים, תלוי במטרות הטיפול.

המשתתפים בטיפול הידרותרפיה קבוצתי יהיו לרוב בעלי בעיה דומה (אנשים לאחר אירוע מוחי, ילדים עם הפרעות קשב וכדומה), אשר יעדי ומטרות הטיפול שהציבו המטפלים לגבי כל אחד מהם הינם דומים.

יתרונות טיפול הידרותרפיה קבוצתי

  • מפגש עם אנשים נוספים הסובלים מאותה בעיה: אחד הקשיים המלווים אנשים הסובלים מבעיה מסוימת היא תחושת הבדידות. התחושה שרק אני סובל מהבעיה, כאשר כל מי שסובב אותי בריא ונטול בעיות. בקבוצת הידרותרפיה המטופל פוגש עוד אנשים הסובלים מבעיה דומה לשלו. המפגש יוצר "קבוצת שווים" בה לכולם יש את אותן מגבלות, והם יכולים לחלוק חוויות דומות, ואף להתבלט מול אנשים שווים להם ולמצבם.
  • חיזוק הדימוי העצמי: אחת הבעיות של אנשים הסובלים מבעיות היא פגיעה בדימוי ובביטחון העצמי. כאשר יכולותיו של אדם נמוכות מול יכולותיהם של רוב האנשים (למשל אדם נכה מול אנשים בריאים) מתפתח דימוי עצמי ירוד, והביטחון העצמי נפגע. דווקא במסגרת של קבוצת שווים בה כולם סובלים מאותה בעיה, יכול גם אדם נכה או חולה להתבלט ביכולותיו. כאשר אדם חווה הצלחה בתרגיל אל מול אנשים אחרים עם בעיה כמו שלו הוא חש גאווה. גאווה ביכולותיו, בדבקותו במטרה וכדומה.

פעמים רבות גם בטיפול קבוצתי ישנה עבודה בזוגות. במסגרת עבודה שכזו משתתף אחד מכוון או תומך במשתתף אחר. החוויה של מתן עזרה לאחר או תמיכה באחר, אף היא חוויה שמשפרת את הדימוי והביטחון העצמי.

  • עידוד לביצוע פעולות אשר המטופל חשב שאינו מסוגל לבצען: בטיפול פרטני אין למטופל יכולת השוואה. פעמים רבות מטופלים מתייאשים ומוותרים על ביצוע תרגילים ועל הצבת אתגר לעצמם בטענה ש"אני לא מסוגל לעשות זאת". בטיפול קבוצתי, התירוץ הזה לא עובד. מכיוון שכל המשתתפים סובלים מאותה בעיה, אם משתתף אחד יכול, זו דוגמה לכך שכולם יכולים. מעבר לכך, כאשר המטופל רואה שאדם במצבו הצליח בביצוע תרגיל מסוים, זה גורם מעודד ומדרבן לנסות בכל זאת ולהצליח. כך, דווקא בטיפול קבוצתי, יהיו מטופלים שיגיעו להישגים גבוהים יותר מאשר בטיפול פרטני.
  • מתאים מאד לילדים: על מנת למשוך ילדים לטיפול חשוב לספק להם חוויה מהנה, אחרת תיפגע המוטיבציה שלהם להשתתף. ילדים נהנים יותר מטיפול קבוצתי, מכיוון שבקבוצה אפשר לשלב תחרויות ומשחקים. כך תוך כדי הנאה ואתגר הילדים משפרים את יכולותיהם ומשיגים בצורה טובה יותר את יעדי הטיפול.

טיפול הידרותרפיה קבוצתי, אם כן, משתמש בקבוצה כגורם מדרבן ומקדם.

ראו גם:

האם הידרותרפיה מסובסדת על ידי ביטוח לאומי?

טכניקות טיפול שונות של הידרותרפיה

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם