חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה תל השומר

בריכת השיקום הידרותרפיה תל השומר זוהי הבריכה הטיפולים הגדולה בישראל, בה ניתנים כ-3,000 טיפולי הידרותרפיה בחודש על ידי צוות מטפלים שכולל, הידרותרפיסטים- מטפלים במים, מרפאים בעיסוק ופיזיותרפיסטים.

טיפול ההידרותרפיה מסייע לאנשים בעלי מוגבלויות חושיות, פיזיות, שכליות או נפשיות להגיע לעצמאות אופטימלית בחיים, ברמה התפקודית, באמצעות תרגילים לשיפור היכולות והפוטנציאל הטמונים בהם.

במרכז להידרותרפיה בתל השומר ישנן שתי בריכות נפרדות, כשלכל אחת מבנה שונה. הבדלת הבריכות מאפשרת הפרדה בין הטיפולים בילדים לבין הטיפולים במבוגרים, הפרדה בין נשים לגברים והפרדה בין סוגי הטיפול השונים. כמו כן, במחלקה לטיפולים הידרותרפיים מתקיים מרכז הדרכה לסטודנטים לתחום, ומרכז מידע, מחקר וייעוץ.

המבנה הפיזי של המתחם

בכדי שאנשים בעלי צרכים מיוחדים יוכלו להשתתף בטיפולי ההידרותרפיה ללא מאמץ מיותר וקושי, במרכז להידרותרפיה בתל השומר דאגו שהכניסה למי הבריכה תהיה מותאמת לאנשים עם מוגבלויות.

ישנן מדרגות מתאימות, מנופים להורדה למים, סולמות ומתקן בצדי הבריכה. רצפת הבריכה, באזור המים הרדודים, מחוספסת כדי למנוע החלקה, ובאזור המים העמוקים היא חלקה כדי למנוע שפשופים לאנשים חסרי תחושה או לבעלי עור רגיש. כמו כן, המלתחות מותאמות היטב לאנשים הסובלים מנכות פיזית.

הפעילויות בבריכה

  • טיפולים פרטניים- מיועדים למטופלים במסגרת אשפוז יום או אשפוז מלא. להלן סוגי הטיפולים:

1. הידרותרפיה - נוירולוגיה: טיפולים שיקומיים מסוג הידרותרפיה לטיפול באירוע מוחי - הפגיעה מתבטאת בשיתוק בחצי גוף, ניוון שרירים, פגיעה בעמוד השדרה, פרפלגיה- שיתוק חלקי או מלא של שתי הרגליים ומחלות.

2. הידרותרפיה - אורתופדיה: טיפולים שיקומיים לאדם שנפצע בתאונת דרכים, סבל משברים, אחת או יותר מגפיו קטועה או שחלה במחלה קשה.

3. הידרותרפיה - פדיאטריה: טיפולים שיקומיים לילדים שנולדו פגים, ילדים עם איחור התפתחותי, אוטיסטים וסובלים משיתוק מוחין.

4. הידרותרפיה - ראומטולוגיה: טיפולים שיקומיים לאנשים שסובלים מכאבים כרוניים וממחלות פרקים.

  • טיפולים קבוצתיים- הטיפולים כוללים קבוצת הפעלה במים לחולי פרקינסון, קבוצה לאנשים הסובלים מבעיות גב, מבעיות ברכיים, מבעיות כתפיים, קבוצת הפעלה לסובלים מכאבים כרוניים ושיקום אחרי התקף לב (להרחבה לגבי אפשרויות שיקום לאחר התקף לב לחצו כאן)
  • חוגים לתינוקות- הורים מגיעים עם התינוקות/פעוטות (מגיל 3 חודשים עד 3 שנים) להפעלה קבוצתית מסוג הידרותרפיה לתינוקות בליווי תרגילים ושירים, על ידי מדריכים מוסמכים.
  • קורסי הוראה- במרכז להידרותרפיה בתל השומר מתקיימים כנסים וימי עיון בתחום הטיפול במים, קורס הידרותרפיה וקורס להכשרת מטפלים במים.

 מחקר במרכז

  • פעילויות במים רדודים- במחקר התגלה כי אפשר לבצע תרגילים בעזרת כוח הציפה או נגדה ליד דפנות הבריכה. כמו כן, תרגילי ההליכה במים מאפשרים תרגול דמוי הליכה בלי שימוש במכשירי עזר (קביים או הליכון). המים מאפשרים לאנשים מרותקים לכיסאות גלגלים ולבעלי מוגבלויות אחרים לחוות בהם חוויה של חופש תנועה. במים ניתן לבצע תרגילי עמידה והליכה ומעברים ביניהם.
  • פעילות במים עמוקים- מהפעילויות במים עלה יתרון בולט על פני פעילויות על הקרקע: פעילויות גופניות דוגמת ביצוע תרגילים וריצה מהווים תחליף לפעילויות גופניות מחוץ למים, שומרות על הכושר הגופני ומשפרות אותו. הפעילויות במים העמוקים נעשות כשחגורה/מצוף תומכים את הגוף, והרגליים לא נוגעות ברצפה. הגוף שקוע בצורה אנכית בתוך המים, ורק הראש נמצא מחוצה להם. כך נמנעים מעומס על חוליות הגב והמפרקים, ואין חבטות של הרגליים ברצפה. הפעילויות נעשות תחת לחץ הידרוסטטי (נוצר באמצעות המים ומצוי בשיווי משקל בעת מנוחת הגוף) ומתאימות לאנשים הסובלים מכאבי גב, השמנת יתר או עם פציעות ספורט.

מיקום הבריכה

הבריכה נמצאת במרכז השיקום החדש בבית חולים תל השומר.

מספרי טלפון: 03-5304483/ 03-5305317

כתובת האתר: http://shikum.sheba.co.il/Therapeutic_pool/

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם