חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לטיפול במחלות פרקים

הידרותרפיה לטיפול במחלות פרקים בכלל, או דלקת פרקים (RA/OA) בפרט הוכחה כיעילה ואפקטיבית. דלקת הפרקים היא מחלה כרונית אשר פוגעת בכל מפרקי הגפיים.

מקורה בהתנוונות הפרק או בסיבה זיהומית. הדלקת תתבטא בקישיון בוקר, עייפות, כאבים עד דפורמציות של הפרק. הטיפול הקונבנציונלי במחלות פרקים הוא תרופתי בעיקרו וכולל משככי כאבים כאלה ואחרים.

כמו במחלות אחרות אשר הכאבים הם מאפיינם העיקרי, גם במחלות פרקים, הבריכה החמימה מרגיעה ומשככת את הכאבים. הידרותרפיה לטיפול במחלות פרקים, היא לא רק שיטת טיפול אלטרנטיבית, אלא היא הוכחה כיעילה במחקרים רבים. מטרת ההידרותרפיה היא למנוע את התקדמות המחלה ולשפר את איכות חייהם של החולים והינה חלק משמעותי ממגוון דרכי הטיפול בדלקת פרקים

הידרותרפיה כטיפול תומך ומשלים

הידרותרפיה לטיפול במחלות פרקים יעילה מכיוון שהיא מזמינה את החולה להית שותף אקטיבי בפעילות גופנית שלפעמים הוא לא יכול לעשותה בתנאי חוץ.

במים, התנועות נעשות באופן פשוט וקל יותר ללא עומס על שאר שרירי הגוף. האווירה הרגועה, הורדת טונוס השרירים וההרפיה ממנה נהנים החולים יכולה להביא לזמן איכותי, אף אם זמני.

יתרונות נוספים של הידרותרפיה לטיפול במחלות פרקים הם: ירידה במשקל החולים, זרימת דם טובה יותר לכל חלקי הגוף כמו גם שיפור ההחזר הורידי.

הידרותרפיה מנסה לעבוד על הגדלת טווח התנועה של המפרק, אשר יוכל להיות לעזר גם מחוץ לבריכה הטיפולית. מעבר לכך היא מבטיחה לחולים שיפור באיכות החיים והתפקודים היום יומיים.

מגבלותיו של חולה הפרקים

אבחון מחלת הפרקים חייבת להיות ודאית בטרם החולה מתחיל בטיפול ההידרותרפי. כמו כן הידרותרפיה לטיפול במחלות פרקים אסורה בזמן ההתקף האקוטי בשל סביבת המים החמים.

על החולים להיזהר ממצבים של זיהום וזאת בשל מערכת החיסון הירודה שלהם, וברגישות מיוחדת לחומרים אפשריים במים.

הצוות המיומן והמקצועי אשר מעביר את טיפולי הידרותרפיה, כולל בדרך כלל פיזיותרפיסטים. האווירה החמה והפרטית אותה מקבלים החולים בזמן הטיפול, גם היא משפיעה על האנרגיות המתחדשות וההרגשה הטובה והקלילה המלווה את יום הטיפולים כולו. כמו בכל מחלה כרונית, גם במחלת מפרקים, הטיפול צריך להיות עקבי ולאורך זמן.

מאמרים נוספים בנושא:
הידרותרפיה לטיפול בפיברומיאלגיה
קולון הידרותרפיה

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם