חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול הידרותרפי לאחר טראומה נפשית

טראומה נפשית נוצרת כתוצאה מפגיעה נפשית שחווה האדם, כשלמעשה הוא נמצא באותה עת בסכנה מוחשית או בסכנה מדומה לשלמות גופו ונפשו, ואפילו לחייו ממש. גם כאשר לא הייתה סכנה של ממש, אך בכל זאת האדם נבהל מאוד והרגיש כאילו הוא כן נמצא תחת סכנה, המנגנון הנפשי שלו יכול היה להשתנות ולהתערער, ואז אותו אירוע נשאר בגדר טראומה נפשית.

לרוב מה שהופך אירועים לכאלה שיגרמו לטראומות נפשיות הוא שהם קורים בהפתעה מוחלטת ושהאדם שחווה אותם לא היה מוכן אליהם ולא מסוגל לשלוט בהם.

תגובות האדם לאירועים שכאלה הן פחד קיצוני ותחושה של חוסר אונים מוחלט ואפילו קיפאון רגעי, שהן תגובות נורמליות ביותר, אך במקרים מסוימים תגובות נפשיות אלה ממשיכות ללוות אותו גם אחרי שאותו אירוע הסתיים. תגובות אלה נקראות תגובות שלאחר טראומה נפשית או בשפה מקצועית - תגובות פוסט טראומטיות.

האירועים שיכולים לגרום לפוסט טראומה הם פעולות טרור ואיבה, תקיפה מינית חד פעמית, מעשים חוזרים ונשנים של גילוי עריות, תאונות דרכים, תאונות עבודה ועוד.

אופייה של כל טראומה נפשית קשורה לאופי של אותו אירוע טראומטי, וכמובן גם ליכולת הנפשית של האדם להכיל את האירוע ולמסוגלות שלו להתמודד איתו.

סימפטומים של פוסט טראומה מלווים את האדם אשר חווה פגיעה נפשית לאורך שנים ומשבשים את חייו (מי יותר ומי פחות).

הסימפטומים יכולים להיות פלשבקים, זיכרונות לא נעימים, סיוטים בלילות, תחושות של חוויות האירוע מחדש, קשיי שינה, התגוננות יתר מפני מצבים שונים, חרדות, חוסר ביטחון, דיכאון ועוד.

טראומות וטיפול באמצעות המים

טראומה נפשית אינה נפתרת ברגע אחד וגם לא במהירות שיא, אלא צריך לעבד אותה ולטפל בה לעומקו של עניין לאורך תקופה ממושכת. אם לא מטפלים בה היא נשארת לאורך זמן והאדם סובל מסימפטומים שלאחר טראומה נפשית. במקרים בהם העיבוד שנדרש לגבי הטראומה הנפשית לא נעשה, הטראומה נאגרת עוד ועוד בנפש פנימה.

טיפול הידרותרפי לאחר טראומה נפשית צריך להיעשות בזהירות יתרה תוך התחשבות גדולה בנפשו של המטופל. המטפל מזהה את הטראומה בדרכים שונות ובונה כלים טיפוליים שונים ומגוונים על מנת שיוכל להתמודד עמה.

הריפוי עצמו לאחר טראומה נפשית טמון בגוף המטופל ובנפשו, והוא יעשה זאת כאשר המטפל ההידרותרפי מאפשר לו את התנאים בתוך המים, כמו למשל הקניית ביטחון במים, התאמת קצב תנועה וזרימה של הגוף ועוד.

ג'הארה - טיפול לאחר טראומה נפשית

טיפולים הידרותרפיים מתבצעים בתוך בריכה עם מים חמימים ונעימים. קיימים טיפולים רבים כאשר אחד מהם הוא הג'הארה שהיא שיטה אשר מאפשרת למטופל לחוות הרפיה מלאה לצורך שחרור מתחים רגשיים והפגת כאבים פיזיים.

בטיפולי ג'הארה מאריכים את עמוד השדרה ומפחיתים את המתח מהמפרקים. המטופל נתמך על ידי המטפל כאשר הוא צף במים.

המטפל לוחץ לו על נקודות שונות בגוף, מעסה את הגוף ומותח את האיברים בעדינות. המטופל שנמצא לאחר טראומה נפשית נכנס לתוך עולם של שקט ורוגע.

המטפלים בשיטת ג'הארה יוצרים ומפתחים במהלך הטיפול כוח ריפוי פנימי מבלי שהטראומה הנפשית תצוף מעלה ותיפתח. למים יש תכונות חזקות ובכוחם לפתוח את כוחות הריפוי הפנימיים של המטופל מבלי שיש צורך לעשות שום פעולה פיזית.

הגוף של המטופל עושה את שלו ובאמצעות המים כל ההגנות שיצר לעצמו נפתחות, הוא מרגיש שהוא מסוגל להתמודד עם הטראומה הנפשית, ובמידת הצורך הוא גם יפנה לטיפול פסיכולוגי שבו יוכל לדבר על הכול ולטפל בטראומה הנפשית באופן שונה.

אולי יעניין אותך גם:

הידרותרפיה לטיפול בחרדה ממים

הידרותרפיה לנפגעי נפש

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם