חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לחולי טרשת נפוצה

טרשת נפוצה הינה מחלה אוטואימונית, הפוגעת במערכת העצבים. כתוצאה מן המחלה סובלים החולים מפגיעות תפקודיות רבות: קושי בתנועה, הפרעות בשיווי המשקל, נוקשות שרירים, כאבים, תשישות ועוד.

טיפול הידרותרפיה יכול לסייע בשיפור התנועה והתפקוד הפיזי, בהקלה על הכאב ובשיפור תפקודים נוספים אשר נפגעו על ידי המחלה.

מהי טרשת נפוצה?

טרשת נפוצה הינה מחלה ניוונית. פגיעתה העיקרית היא בחומר הנקרא מיאלין, שהינו חומר שומני, המסיע בהעברת הזרם החשמלי בין תאי העצב השונים ועד למח. כתוצאה מהפגיעה העצבית הנגרמת למח, נפגעים תפקודים רבים ושונים.

חומרת המחלה נמצאת על רצף שבין התקפים שחולפים וחוזרים, ועד למצבים קשים אשר עלולים להגיע לכדי ניוון שרירים ונכות.

החולים במחלה סובלים מקשיים פיזיולוגיים רבים:

  • קושי בהזזת הגפיים, ובמיוחד הרגליים, תופעה שגורמת לקושי בהליכה.
  • נוקשות בשרירים ופגיעה בגמישותם, תופעה הפוגעת ביכולת לבצע פעולות שונות.
  • כאבים, בעיקר בגפיים.
  • תשישות ועייפות כרוניים.
  • הפרעות בראייה.
  • פגיעה בשליטה על סוגרים
  • דיכאון, התקפי זעם וחוסר שקט.

מידע נוסף: טרשת נפוצה (אתר multiplesclerosis)

טיפול בחולי טרשת נפוצה בעזרת הידרותרפיה

טרשת נפוצה נחשבת למחלה מתקדמת, כלומר, מחלה שהולכת ומחמירה עם חלוף הזמן. מסתבר כי טיפולי הידרותרפיה יכולים להקל על חלק מהתסמינים, לעצור התדרדרות של תפקודים מסוימים ואף לשפר ולשקם חלק מהתפקודים.

חיזוק השרירים: אחת הפגיעות המרכזיות של המחלה היא בשרירים. השרירים הופכים נוקשים מצד אחד, דבר שמקשה מאד על התנועה, ורפויים וחלשים במקומות אחרים, עד שאין בכוחם לבצע תנועות מסוימות. חולשת השרירים גם גורמת לכך שלעתים פעולות פשוטות מאד מתישות את החולה.

בטיפול הידרותרפי נעזרים בהתנגדות המים לחיזוק השרירים. המים יוצרים התנגדות לתנועת הגוף ועל ידי כך מכריחים את השרירים להתאמץ. המאמץ, משפר את יכולת השריר ומרחיב אותה. במצבים מסוימים, יכולה התנועה במים אפילו להאט את קצב ניוון השריר.

שיווי משקל: בעיה נוספת שאופיינית לחולי טרשת נפוצה היא קשיים בשמירה על שיווי המשקל. עקב בעיה זו נוטים החולים ליפול פעמים רבות. המים מאפשרים ביצוע תרגילים לשיפור השליטה על שיווי המשקל, בסביבה בטוחה וללא חשש. תכונת הציפה שבמים מקלה על ביצוע התרגילים ורכישת השליטה.

נעילת ברך: נוקשות השרירים וניוונם גורמים פעמים רבות לתופעה של נעילת הברך בקרב חולי טרשת נפוצה. נעילת הברך גורמת לקושי בהליכה וכן מגבירה את הסיכון לנפילות. בעזרת תרגילי הליכה במים ניתן לשפר ואף לפתור את בעיית נעילת הברך.

כושר גופני: חולים רבים נמנעים מכל פעילות גופנית מכיוון שהם סבורים שאינם מסוגלים לכך, או עקב חשש מכאב. במהלך הטיפול מוקדש זמן לשיפור סגנון השחייה כך שהמטופל יוכל להמשיך ולשמור על הכושר הגופני, לעסוק בפעילות גופנית של שחייה, גם לאחר תום הטיפול.

הפגת כאבים: אחת מן התופעות המטרידות מהן סובלים החולים הם כאבים כרוניים. כאבי שרירים ועצמות. הידרותרפיה מסייעת רבות בהרגעת והפגת כאבים. חמימות המים משחררת את השרירים המכווצים והנוקשים, ממריצה את זרימת הדם וגורמת לתחושת נועם ורגיעה. המגע החלק, העוטף והנעים של המים מקל על התנועה ובכך מפיג או מונע כאב.

הרגעה ושיפור מצב הרוח: כאמור, אחת התופעות המלוות חולי טרשת נפוצה קשורה לרובד הרגשי. החולים סובלים מירידה במצב הרוח עד כדי דיכאון, התקפי זעם ועוד. השהות המרגיעה במים, שעצם המגע עימם הינו תרפויטי ונעים, הטמפרטורה הנעימה, והתרגילים, כמו למשל תרגילי ציפה, מרגיעים, מורידים לחץ ומשפרים מצב רוח.

שיפור הדימוי העצמי: החולים חווים פעמים רבות ירידה בדימוי ובביטחון העצמי עקב המוגבלויות שכופה עליהם המחלה. חוויית ההצלחה בביצוע התרגילים במים, מסייעת בשיקום הביטחון והדימוי העצמי הפגועים.

הידרותרפיה מספקת מענה שיקומי וטיפולי מבחינה פיזית ונפשית לחולי טרשת נפוצה.

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם