חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לסובלים מהפרעות של קשב וריכוז

הידרותרפיה מוגדרת באופן רחב כיישום החיצוני של מים בכל צורה או טמפרטורה ומיועדת למטרות ריפוי. הטיפול עשוי לכלול טבילת הגוף באמבטיה או בבריכה. שיטות הטיפול בהידרותרפיה כוללות שימוש בסילוני מים, שטיפות או טיפול של מגבות רטובות על העור.

מים מהווים את מקור החיים והם אהובים על כל אדם. גישת הטיפול בהידרותרפיה מיועדת להקלה מפני מחלות ופציעות שונות. במדינות מסוימות, נתפסה ההידרותרפיה כחלק חיוני ברפואה הקונבנציונלית. אחד היישומים של שיטת טיפול זו היא לטפל בהפרעות קשב וריכוז.

יתרונות הידרותרפיה לטיפול בהפרעות קשב וריכוז

הידרותרפיה יכולה להיות מסווגת כשיטת שיקום חברתי, והיא יעילה לטיפול בשינוי תכונות שליליות אצל אדם הסובל מהפרעת קשב וריכוז. הטיפול במים עוזר לדיכוי תסמיני ההפרעה, שבירת המחסומים ההתנהגותיים ובכך ממקסם את ההזדמנויות לרווחה כוללת של המטופל וסביבתו.

בטיפול הידרותרפי יכול אדם הסובל מהפרעת קשב וריכוז פשוט לצוף על פני המים, על מנת להפחית את מאמצי הגוף כנגד כוח הכבידה והתנגדות התנועה במים.

מעבר לחופש התנועה, למטפל המתמחה בהידרותרפיה יש את היכולת לעבוד עם המטופל על תרגילים פשוטים שניתן לבצעם במים ובכך לרפא את הפרעת הקשב והריכוז שלו, והתופעות הנלוות להפרעה זו.

באמצעות הידרותרפיה, מצאו אנשים רבים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז שבריאותם הפיסית והרגשית השתפרה. על מנת להשיג תוצאות בריאות אופטימאליות, יש להתחייב לטיפול הידרותרפי לפחות פעמיים בשבוע, לתקופה של מספר שבועות, על מנת לקבל את מלוא יתרונות הטיפול.

הידרותרפיה כשיטת טיפול להפרעות קשב וריכוז משלבת פעילות ענפה במים. פעילות זו מאפשרת לאבחן את הקשיים הספציפיים מהם סובל המטופל ולכוון את הטיפול לשיקום הנקודות החלשות. בתהליך שיטתי של אימון במים משתפרת יכולת הנשימה, הריכוז ומשפיעה לטווח הארוך.

בנוסף, אדם הסובל מהפרעות קשב וריכוז מוצא בטיפול במים דרך להירגע ובכך מופחתת אצלו ההיפראקטיביות. בסופו של תהליך הוא מסוגל להתרכז, להקשיב ולתפקד באופן שמשתפר בצורה דרמטית.

כיצד עובדת שיטת ההידרותרפיה לטיפול בהפרעות קשב וריכוז?

הטיפול בהידרותרפיה להפרעות קשב וריכוז, מאופיין בתכונות ייחודיות הנמצאות במים, והמאפשרות לשפר את התפקוד של אנשים הסובלים מהפרעה זו. צפיפות המים גבוהה פי 800 מצפיפות האוויר, ולכן, התנועות המבוצעות במים פועלות באופן מיידי על הגוף ובכך משתפרת המודעות לגוף.

הלחץ של המים עוטף את גוף המטופל ובכך מאפשר לו לחוש באופן ברור את גבולות תנועת הגוף בתוך המים. הטיפול ההידרותרפי מאופיין בהעדר נקודות אחיזה אשר ניתן להישען עליהן, וכל שינוי קטן בתנודה גורם לחוסר שיווי משקל.

 על המטופל להתאמץ כדי לשמור על שיווי המשקל שלו. היתרון בטיפול בהידרותרפיה הוא בכך שאובדן שיווי המשקל בתוך המים אינו מסתיים בנפילה כואבת על הרצפה, אלא לכל היותר בראש רטוב.

גם יצר התנועה הבלתי פוסק המאפיין את האדם הסובל מהפרעת קשב וריכוז, מתמתן כתוצאה מהטיפול בהידרותרפיה, והוא מתחיל לבקש קצת הפוגה, אותה מנצל המטפל, על מנת להגדיר קודים וגבולות התנהגותיים במרחב המים.

העייפות מתבטאת בנשימה מהירה וקצרה שאינה נוחה למטופל. באופן לא מודע, הוא ינסה לצלול ולהדגיש את הנשיפה, כדי לאוורר את הריאות ולקבל חמצן. עכשיו יקנה המטפל לאדם מיומנויות של שהייה מתחת למים, אזור המאופיין במיעוט גירויים ומקנה תחושת ביטחון גדולה.

תרגילי הנשימה מהווים חלק בלתי נפרד מהטיפול בהפרעת קשב וריכוז, ובסופו של דבר נהנים מהם המטופלים ומוצאים אותם ככלי מצוין לרענון והתאוששות.

בשלב הבא, מקנה המטפל את מיומנות השחייה. המטופל מוצא את דרך השחייה העדיפה עליו, על הבטן, על הגב, בסגנון חתירה או סגנון ייחודי משלו. דרך השחייה אינה חשובה. חשובה התוצאה הסופית המושגת באמצעות הטיפול בהידרותרפיה לשיקום הפרעות קשב וריכוז: היכולת לנוע מתוך מטרה, תוך שיקום האגו הפגוע.

ראו גם:

הידרותרפיה וחינוך מיוחד

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם