חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לטיפול בפיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה, או FMS, היא מחלה ראומטית הפוגעת בשרירים, מפרקים וגידים. המחלה היא בעלת אופי כרוני, ללא פתרון לריפוי מלא עדיין.

המחלה גורמת לעייפות, כאבים בכל חלקי הגוף עד כדי חוסר תפקודי קיצוני. המחלה גורמת להרבה אי נוחות אצל החולים, כאב וחוסר אונים. אבחון המחלה הוא לא על ידי בדיקות, אלא נעשה לרוב על פי סיפור המקרה, והטיפול הרפואי הוא על ידי משככי כאבים.

המתנסים בטיפול הידרותרפיה לטיפול בפיברומיאלגיה מעידים כי עוצמת הכאב פוחתת במהלך הטיפולים. כמו כן, האנרגיה מתחדשת והרצון לעשות ולפעול.

מכיוון שהמחלה היא כרונית, ההקלה בסממנים תהיה כל עוד מטפלים באמצעות הידרותרפיה. אולם גם אם ההקלה נעשית באופן זמני, היא כנראה בעלת ערך גדול לחולים. להרחבה על התסמונת - אתר פיברומיאלגיה.

הידרותרפיה כטיפול תומך ומשלים

מטרתה העיקרית של הידרותרפיה לטיפול בפיברומיאלגיה היא הפחתת הכאבים בסביבה תומכת, מימית. המים החמימים וההרגשה כי אפשר להשתחרר ולבצע תנועות בטווחים גדולים יותר, מפיגה כאבים ומזמנת את החולים לזמן איכותי ומהנה.

טיפול במים מתמקד בחיזוק השרירים כך שביציאה מהמים יישמר הביטחון העצמי אשר הושג בבריכה עצמה.

ישנם סוגי טיפולים שונים במים כמו למשל ג'הארה, ווטסו, ריקוד או התעמלות וכו' אשר יכולים להוות כטיפול תומך בפיברומיאלגיה.

יתרונה הגדול של הידרותרפיה לטיפול בפיברומיאלגיה היא הפיכת החולה לאקטיבי אשר מבצע פעילות גופנית. אקטיביות זאת חשובה מאד כחלק מהתמודדות החולה במחלתו ובתסמיניה.

יתרונות ההידרותרפיה

למרות שרבים חושבים כי הידרותרפיה לטיפול בפיברומיאלגיה הוא טיפול משלים, המטפלים הם פיזיותרפיסטים בהכשרתם או כאלה אשר הוכשרו לטיפול בהידרותרפיה.

מחקרים רבים הראו כי שיפור הפעילות הגופנית אצל חולי פיברומיאלגיה עדיפה על פני מנוחה ופאסיביות. הידרותרפיה לטיפול בפיברומיאלגיה נותנת כלים עתידיים בהם המטופל יכול להשתמש גם ללא תלות במטפלים.

מעבר לפעילות הגופנית הרצויה, הידרותרפיה לטיפול בפיברומיאלגיה מדגישה את חוסר העומס על השרירים והמפרקים. הפעילות נעשית בתנאים הנוחים ביותר, אשר יכולים להתקיים: בריכה מוגנת ומימית, צוות מטפלים מנוסה, מים חמימים בטמפרטורה נעימה וניצול מאפייני המים כמו ציפה, כושר התנגדות וכו'. את הטיפול אפשר לעשות גם באופן קבוצתי, כך שיתקבל ערך מוסף על יתרונות הטיפול עצמו.

מידע נוסף: זכויות חולי פיברומיאלגיה באתר תקנה

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם