חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לניקוי מעיים

הידרותרפיה לניקוי מעיים נקראת קולון הידרותרפיה. זוהי דרך טיפול במים לצורך שטיפת המעי הגס, חידוש הפעילות שלו, התנועתיות שלו ויצירת סביבה חדשה למטופל אשר ניתנת להשפעה ולטיפוח לשם בניית תפריט של תזונה נכונה שלפיו הוא יפעל.

הידרותרפיה לניקוי במים היא כמו טיפול חוקן, היא התפתחה בתחילת המאה הקודמת. הטיפול במים שונה מטיפול חוקן קונבנציונלי המוכר והידוע, וישנם כמה הבדלים עיקריים.

הבדל ראשון טמון בעובדה שחוקן רגיל מנקה רק את אזור הרקטום ויכול להגיע כ- 20 עד 30 סנטימטרים פנימה, לעומת קולון הידרותרפיה שמסוגל לנקות את כל המעי הגס לעומק של מטר וחצי פנימה. ניקוי זה של כל המעי הגס משמעותי מאוד מבחינה בריאותית כאשר ישנן בעיות של רעלים במעיים, נפיחויות בבטן, עצירויות או גזים.

הבדל שני טמון בעובדה שחוקן רגיל נעשה בצורה ידנית לעומת הידרותרפיה לניקוי מעיים שנעשית על ידי מטפלים שמפעילים מכונה מיוחדת לניקוי המעי הגס. המכונה בנויה במיוחד עבור מטרה זו והיא עוקבת ושולטת בלחצים שנוצרים מעצם הפעולה, בכמויות המים שנכנסות למעי, בעוצמה של זרימת המים, בטמפרטורה של המים ובזמן שבו המים נמצאים במעי. כל הדברים האלה אינם ניתנים לשליטה בחוקן רגיל.

סיבות לניקוי מעיים בהידרותרפיה

סיבה ראשונה לקבלת טיפולי קולון הידרותרפיה היא ניקוי רעלים מהמעי הגס. מכיוון שהמעי הגס הוא איבר שמצטברים בו רעלים בכמויות גדולות שעלולים להרקיב במשך הזמן, חשוב מאוד לנקות אותו ולסלק את כל הפסולת. בעת סילוק הרעלים נמנעת כניסת רעלים אחרים למעי ומתאפשרת גם פעולה של פינוי אנרגיה לניקוי רעלים שהצטברו בשאר איברי הגוף.

סיבה נוספת לניקוי מעיים היא עצירויות. בעיית העצירויות נגרמת עקב אי יכולתו של המעי הגס כשריר להתכווץ ולדחוף החוצה את הפסולת. באמצעות טיפולי קולון הידרותרפיה מכניסים כמויות של מים לתוך המעי ועל ידי כך מרחיבים אותו. עצם ההרחבה גורמת לביצוע התנועה ההפוכה לה שהיא התכווצות. כך המעי הגס חוזר לפעולתו הטבעית.

ישנה עוד סיבה לטיפול של ניקויי מעיים בהידרותרפיה והיא גזים במערכת העיכול. המקור להיווצרות גזים היא פעילות בקטריאלית של חיידקים במעיים. בהידרותרפיה נעשית שטיפה של החיידקים וכך נוצרת סביבה נקייה במעי הגס. באמצעות תזונה נכונה האדם יכול לשמור על המעיים נקיים מחיידקים "רעים" וכך לגרום לצמצום הגזים. בהידרותרפיה לניקוי מעיים גם מנקזים החוצה גזים שכבר נמצאים במעיים ודבוקים לקפלי המעי.

עוד סיבה לקבלת הטיפול היא קנדידה במערכת העיכול- פטריית שמר שנמצאת במעיים באופן טבעי. התרבות של הקנדידה כתוצאה מבעיות במערכת החיסון עלולה לגרום לעייפות, לפריחות בעור, לפטרת וכדומה. המסה הגדולה של הקנדידה נמצאת בעומק של מטר וחצי פנימה מפי הטבעת. הידרותרפיה לניקוי מעיים שוטפת החוצה את כמויות הפטרייה.

אופן הטיפול

הידרותרפיה לניקוי מעיים מתבצעת ברובה בשכיבה על הגב, כשלפעמים המטופל נדרש להזדקף במעט ולהגיע למצב ישיבה כדי לגרום לשינוי של תנוחת המעי הגס, ובאמצעות כך להוציא פסולת בכמות גדולה יותר. הטיפול נמשך 45 דקות שבהן המטפל ההידרותרפי מעסה את הבטן של המטופל לצורך עידוד התנועתיות של המעי הגס ולהפרדה של הפסולת מהדפנות שלו. המטופל לבוש בחלוק ארוך עם כפתורים מאחור בגב. כמו כן הוא מכוסה בשמיכה בחלקו התחתון, מהמותניים ומטה.

בתחילת הטיפול אזור פי הטבעת מכוסה בג'ל והמטפל מכניס צינורית קטנה שעשויה מפלסטיק לעומק של חמישה סנטימטרים פנימה. הצינורית המוחדרת פנימה היא בעלת שני פתחים: אחד להחדרת מים ואחד ליציאת פסולת. אל המעי הגס מוחדרים מים, מושהים בפנים זמן מה ויוצאים החוצה עם פסולת מומסת. על הפעולה חוזר המטפל מספר פעמים. בזמן הטיפול חש המטופל את אותה תחושה מוכרת בעת ישיבה בשירותים מכיוון שהמים שהוחדרו פנימה יוצרים לחץ או נפח במעי שהופך למעין שריר שמתכווץ ודוחף את הפסולת החוצה. במקרה של הידרותרפיה לניקוי מעיים מוצאת מהמטופלים כמויות גדולות פי שישה מכמות הפסולת הרגילה שיוצאת ביום.

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם