חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לטיפול בחינוך מיוחד

הידרותרפיה אשר משמעה טיפול במים מטפלת במגוון בעיות שהן לאו דווקא רפואיות גרידא. הידרותרפיה לטיפול בחינוך מיוחד עוזרת בפיתוח מיומנויות אישיות וחברתיות, גם אם התרגילים הנעשים בה לא מכוונים באופן ישיר לטיפול בבעיה זו.

פיתוח יכולות אלה ואחרות עוזרת לילדים להתגבר על קשיים אחרים העומדים בפניהם בדרך למילוי הפוטנציאל הגלום בהם.

חיזוק הביטחון העצמי ביכולותיו של הילד בעל הצרכים המיוחדים הם חלק מהדגשים אותם יכולה ההידרותרפיה לתת.

העוסקים בתחום מגיעים בדרך כלל ממקצועות החינוך המיוחד, המתמקדים בטיפולי מים. עובדים מקצועיים בעלי ניסיון יכולים לפתח אסטרטגיות טיפוליות חדשות המתאימות באופן ספציפי לכל ילד וליקוי ולתת פתרון ייחודי לילדים אלו.

מי הם ילדי החינוך המיוחד?

הידרותרפיה לטיפול בחינוך מיוחד מיועדת לילדים בעלי צרכים מיוחדים. צרכים אלה יכולים להתבטא בקושי גופני זה או אחר או בקשיים תקשורתיים מסוגים שונים.

חשוב להבין כי הטיפול בהידרותרפיה הוא לא הטיפול היחיד לילד המיוחד, אלא מהווה חלק ממספר טיפולים, אשר כל אחד נותן את החוויה המיוחדת לו.

ילדים הסובלים משיתוק מוחין, עקמת, היפוטוניה או תסמונת דאון יכולים ליהנות מחוויית הבריכה ומהטיפול החם והמקצועי אותו הם יכולים לקבל.

גם ילדים בעלי בעיות תקשורת ודיבור יכולים ליהנות מטיפולי הידרותרפיה, כמו למשל הפרעות קשב, היפראקטיביות וליקויים שונים מתחום האוטיזם. הידרותרפיה לטיפול בחינוך מיוחד יכולה להתמקד בפיתוח שרירי הלשון ומנח הראש כך שיישאר יציב או לפיתוח התנועה ושחרור מכאבים.

יתרונות הטיפול בבריכה

הידרותרפיה לטיפול בחינוך מיוחד מתבצע בבריכה בעלת מים חמימים וגירויים שונים. הבריכה מהווה מקום נוח לתרגולים אשר יכולים לאחר מכן להיות מתורגמים לשפת החיים ביום יום.

תכונות המים מאפשרות ציפה קלה יותר ותנועות משוחררות יותר, ללא ההגבלות הקיימות לפעמים מחוץ למים. עידוד הילד תוך מתן חיזוקים להצלחות, מאפשרות לו לצמוח  ולהיות שותף פעיל במהלך ההתפתחות.

הטיפול בבריכה אשר נחשבת כמקום מפגשם והנאתם של ילדים אחרים בני גילו של המטופל, מאפשרת לילד החריג להרגיש נורמטיבי.

הילד יכול להרגיש שווה בין שווים ולשכוח את עצם הליקוי או הבעיה בגינם הוא הגיע לטיפול. הידרותרפיה לטיפול בחינוך מיוחד נותנת לו את ההגנה לה הוא זקוק לצד מקום דורש ומאמן.

מאמרים נוספים בנושא:
הידרותרפיה לתינוקות

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם