חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לחולים בסוכרת

סוכרת מסוג 2, מופיעה פעמים רבות, עקב השמנה וחוסר בפעילות גופנית. עקב גורמים אלו היא נחשבת למגיפה בעולם המערבי המודרני.

הפעילות הגופנית חשובה וחיונית לחולי הסוכרת, הן מכיוון שהיא מצליחה לאזן את רמות הסוכר בדם, והן מכיוון שהיא מסייעת לחולים להפחית ממשקל גופם.

טיפול חדשני, אשר יכול לסייע לחולים אלה הוא השהייה בבריכה הידרותרפית. יתרונה של הבריכה הוא בכך שהחולים אינם מרגישים בכובד משקל גופם, ולכן הם מצליחים לבצע פעילות גופנית, אשר מצטיירת כקשה יותר מחוץ למים.

יש הטוענים כי פעילות גופנית עקבית וסדורה בבריכה הידרותרפית עשויה לסייע לחולים להפחית 90% ממשקל גופם.

יתרונות נוספים לסוג פעילות זו היא הרגשת הקלה, והפחתה משמעותית בכאבי המפרקים, עליהם מתלוננים רבים מחולי הסוכרת.

המתח המצטבר בשרירים כתוצאה מהפעילות הגופנית או הפעילות היומיומית אשר הם עושים, מכאיבה לחולים ומשפיעה על מצב רוחם הירוד ויוצרת מעגל קסמים של הימנעות מפעילות נוספת.

הבריכה ההידרותרפית עשויה לשפר את איכות חייהם באופן משמעותי ואיכותי. טיפול זה נחשב לטיפול הבחירה במחלות ובבעיות פיסיולוגיות שונות, כמו למשל במצבים של כאבי גב.

אופן הטיפול

הבריכה ההידרותרפית, הינה סוג של טיפול הרפיה, בה מתח השרירים נחלש, והאדם חש רגוע ושליו. מכיוון שהישיבה בבריכה זו, מלווה בהזעה רבה, היא עשויה לסייע לנידוף סוכרים, שומנים וחומרים רעילים מהגוף החוצה. המים, אשר הינם בטמפרטורה חמה, מרחיבים את כי הדם ומסייעים להורדת לחץ הדם, אם קיים.

טווח התנועות במים גדל, מכיוון שהמטופל לא מרגיש בכל כובד גופו, ומצליח להניע את המפרקים בתנועות הולכות וגדלות. לפני הכניסה לבריכה, יש לוודא את רמות הסוכר בדם ולנטר גם את לחץ הדם.

יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני התחלת הטיפול בבריכה ההידרותרפית, רק על מנת לוודא את המשך נטילת התרופות הכרוניות, כמו אינסולין. במידה ורמות הסוכר נמוכות לפני הכניסה לבריכה, יש לעלות אותם באמצעות אכילת ארוחה קטנה, בכדי שלא יוצר מצב של היפוגלימיה קיצונית (רמות סוכר נמוכות מאד). ולאחר היציאה מהבריכה יש שוב לאכול פחמימות, על מנת העלות את רמת הסוכר.

מנגד, אין לשנות את מינון האינסולין הניתן, ללא הוראה מרופא או בדיקת סוכר. מעבר לכך, כל זמן השהייה בבריכה יש לשתות כמויות מספיקות של מים או משקה אחר, בכדי למנוע התייבשות עקב ההזעה הנמרצת.

תוצאות הטיפול ההידרותרפי

בדרך כלל טיפול בבריכה הידרותרפית נמשך עד שעה, תלוי בכושרו הגופני של המטופל. על המטופל להגביר את הפעילות הגופנית במשך הזמן, כך שטיפול של 45 דקות עשוי להיות שקול לריצה של עד חמישה קילומטר במהירות גבוהה.

הטיפולים חייבים להיות עקביים ולהתרחש על בסיס יומי, כשישה ימים בשבוע על מנת שייתנו את התוצאות הרצויות. החולים, מעידים פעמים רבות כי חל שיפור בצריכת האינסולין שלהם ובאיזון רמות הסוכר בדמם, אשר מחזיק מעמד אף למספר ימים.

מעבר לכך, החולים מדווחים על הרגשה קלילה יותר, ועל שעות שינה רבות יותר. מעבר לטיפול בסוכרת, אשר עשויה להשתפר, לבריכה ההידרותרפית יש יתרונות רבים גם ביחס לבעיות הלבביות מהן עלולים לסבול החולים, כמו גם להורדת בצקות, כאבי שרירים וריכוך המפרקים.

על החולים להקפיד כי הטיפול יתבצע בבריכות מקצועיות באחריות איש מיומן, מקצועי ובעל ניסיון רב. גם לאחר התחלת הטיפול ההידרותרפי, יש להיוועץ עם הרופא המטפל ולעקוב אחר ההתקדמות. על המטופל להרגיש בנוח לשאול כל שאלה שמתעוררת או על כל אי נוחות אשר הוא מרגיש, בכדי להימנע ממצבים פוטנציאלים מסוכנים.

ראו גם:

הידרותרפיה לטיפול בניוון שרירים

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם