חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לבעיות קרסול, אגן וברכיים

טיפול הידרותרפי הינו טיפול במים והוא נמצא יעיל במיוחד לטיפול בבעיות בגפיים תחתונות. הידרותרפיה עשויה לעזור בכדי להגדיל את הטווח התנועתי של המפרק הנוקשה או המוגבל.

הטיפול הינו טיפול משולב של תרגילים אקטיביים ופאסיביים, אשר מנסה לחזק את השרירים באמצעות לימוד שחייה ללא הכבדה של משקל הגוף. מעבר לכך, מושם דגש על הרפיה ומתיחות, כך שהמטופל מרגיש נינוח וחסר כאבים גם לאחר הטיפול.

טיפול הידרותרפי מתאים לאנשים עם בעיות בברכיים, קרסוליים, לפני או לאחר ניתוחים. אנשים רבים אשר סובלים מעודף משקל, יפיקו אף הם תועלת רבה מהידרותרפיה, אשר תמנע מהם בעיות רגליים ונקעים חוזרים. את הטיפול ניתן לעשות באופן פרטני או קבוצתי, על פי רצונו של המטופל.

הטיפול במים נמצא מהנה עבור אנשים רבים, מעבר ליתרונותיו הרפואיים הברורים, מכיוון שהוא נעשה בסביבה ובגישה שקטה ומיטיבה, מפרגנת ומוצלחת.

טיפול זה גורס כי הגוף יכול לרפא את עצמו, ובאמצעות שינון ולימוד טכניקות מתאימות, האדם עשוי להתגבר על מכאוביו ומגבלותיו התפקודיות.

איך מתבצע הטיפול?

הטיפול מתבצע בבריכה, בדרך כלל מחוממת. בתחילת הטיפול, המטופל לומד לשחות ללא עזרת הרגליים בכדי לגרום למפרקים אלה להרפיה. שחיה זו נקראת שחיה טיפולית (WEST), ובמקרה והמטופל מרגיש מוכן לכך, ינסה המטפל לעבוד גם על חיזוק שרירים נוספים, אשר יוכלו לתמוך ולסייע למפרקים החלשים יותר.

 תרגילים נוספים אשר יתורגלו במהלך הטיפולים יהיו הליכה במים, כיפוף ברכיים במים, גלגול ופעילות של כף הרגל והקרסול, תרגילים המדמים פעולה של עלייה במדרגות או נסיעה על אופניים, ציפה במים על הגב ועוד.

בכדי לא להפעיל עומס מיותר על המפרקים הכואבים (הקרסול האגן או הברכיים), יוכל המטופל להיעזר באביזרים אשר יקלו עליו את השחייה במים, כמו למשל סנפירים, מצופים מסוגים שונים או כל אביזר אחר אשר יומלץ על ידי המטפל המקצועי.

בסוף השיעור, יתנסה המטופל בהרפיה ומתיחות פאסיביות. עם התרגול, יעביר המטפל את האחריות והלימוד למטופל, כך שהוא יוכל לעשות חלק ניכר מהתרגילים באופן עצמאי.

המטרה הסופית של הטיפולים היא להרחיב את מנעד התנועות של המפרק, לשכך כאבים וללמד טכניקות בריאות ומאוזנות יותר של יציבה, הליכה וישיבה, למרות בעיות המפרקים. באופן כזה, ככל שיחלוף הזמן, המטופל ירגיש טוב יותר ויוכל לבצע פעולות רבות יותר.

על אוכלוסיית היעד לטיול ויתרונותיו

המטופלים אשר יוכלו להסתייע באופן הטוב ביותר בהידרותרפיה, יהיו אנשים אשר לא מסוגלים לעשות פעילות פיסית, עקב הכאבים החמורים מהם הם סובלים.

אנשים נוספים אשר ישתמשו בטיפולים ההידרותרפיים הם אנשים אשר סובלים מבעיות בקרסול, דלקות חוזרות בגידים או נקעים חוזרים בקרסול, שבירת האגן לפני או אחרי ניתוח או בעיות ברכיים מסוגים שונים.

מכיוון שכאבי מפרקים, במיוחד בקרסול, אגן וברכיים, הינם כאבים חזקים מאד ועלולים להוריד את איכות החיים של המטופל באופן משמעותי, ולחזק מוגבלות בפעילויות שונות, יש לטפל בכאבים אלו באופן היעיל ביותר. מעבר לכך, כאבים אלו עלולים להשפיע על ההליכה, היציבה, ואף להקרין לאיברים אחרים כמו צוואר וגב.

הטיפול ההידרותרפי מסייע לשכך את הכאבים ולהוריד מהמתח האצור באותם מפרקים. לפני התחלת הטיפול, יש לברר על המרכזים המתמחים, כמו גם על המטפל האישי, בכדי להיות בטוחים כי הטיפול אשר יינתן יהיה מקצועי ולא ילווה בתופעות לוואי לא נעימות. בדרך כלל טיפול זה ממומן על ידי קופות החולים השונות, בתיאום מראש ועל פי מצבו הפיסי של המטופל וצרכיו.

אולי יעניין אותך גם:

אקווה ג'וגינג - מה זה? ולמי זה מתאים?

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם