חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לפריקות כתף חוזרות

הידרותרפיה לפריקות כתף חוזרותפריקת כתף נגרמת כתוצאה מתנועה פתאומית שאינה נכונה המתרחשת בסיבוב החיצוני של הכתף, או כתוצאה מפציעה ישירה לכתף. פריקה היא מצב שבו עצם הזרוע נעה ממקומה המקובע בתוך משקע הכתף או השכם, ונוצר נזק לרצועות השרירים ולסחוס.

מצב זה נקרא יציבות מפרק הכתף תלויה ביציבות הרצועות המחברות את הזרוע לשכם. ובמקרה בו הכתף "יוצאת" ממקומה, נדרש טיפול מיידי של השבת הכתף למקומה, המתבצע על ידי רופא בלבד.

במקרים חוזרים ונשנים של פריקות כתף, ניתן לטפל עם הידרותרפיה, המתבצעת בבריכה מוגנת ובטוחה, תוך תרגול תנועות בטוחות לכתף.

שיטת העבודה בטיפול הידרותרפיה

המים החמימים המרגיעים מהווים השפעה נפלאה על הגוף והנפש. שחרור הכתף מתבצע בהדרכת מטפל הידרותרפי, המתרגל עם המטופל תנועות בטוחות להנעת הזרוע, כיווצה, הפעלת הגב העליון, סביבת הכתף ואזור הצוואר.

בהמשך מתבצע תרגול פעיל יותר כשהמטפל מלמד את המטופל לבצע תנועות יזומות כגון שחייה בחתירה, איגרוף, תנועות כתף מהירות, ומתיחות.

מטרת כל התרגילים הם לבצע טווח תנועה נכון המניע את הכתף במגוון תנועות, תוך השגת שליטה מלאה בהשפעת ההתנגדות של המים. ככל שמתמיד המטופל בתרגול, כך מתבצעת עלייה בדרגת הקושי של התרגילים.

סוגי התרגילים המבוצעים בהידרותרפיה כוללים:

תרגילי כוח - המיועדים לביצוע מאחור ומלפנים, תוך זקיפת חזה וגב. המטופל משיג תמיכה לצוואר תוך החזקת הבטן והימנעות מתנועת הצוואר.

חיזוק הכתף – תרגיל זה מבוצע באמצעות סיבוב פנימי וחיצוני של הכתף. התרגיל מתחיל ללא הצבת הדגש על התנגדות המים, אלא על מהירות תנועה, הכרוכה בהגברת עבודת השריר ושליטה על התנועות. בהמשך עובר המטופל לביצוע תרגילים תוך התחשבות בהתנגדות לחץ המים, המבוצעים עם כדור כוח, קרש אחיזה או אביזר אחר עימו ניתן לצוף בבטחה.

חיזוק חסר תנועה - בתרגיל זה לומד המטופל להניע את הכתף באמצעות הנעת הגב, החזה, הזרוע והאגן, כשכל התרגילים מבוצעים תוך כדי שחיה.

סוגי התרגילים בהידרותרפיה

שכיבה על הבטן או עמידה

בתרגיל זה מעביר המטופל כדור כוח מיד ליד, כשהכתפיים שקועות במים. רמת הקושי מתחילה בהדרגה ומתגברת ככל שמצליח המטופל להניע את כתפיו בבטחה ובצורה חלקה בתוך המים.

תרגילי שחייה

בתרגולים אלו לומד המטופל סוגי שחייה שונים כגון הפעלת הרגליים, סגנון חתירה או סגנון סנפירים הכרוך בקצב חזק.

הרפיית הגוף

זהו תרגיל נעים בו שוכב המטופל על בטנו, כשראשו במים והוא מתרגל נשימה נכונה. כל הגוף מוטה למטה בהרפייה מוחלטת של החזה.

תרגול התנגדות גבוהה

בתרגיל זה שוכב המטופל על גבו עם תמיכת קרש תחת ברכיו, ראשו מוטה לאחור ואוזניו שקועות במים.

חתירת גב

זהו תרגיל שחייה המציב את הדגש על תנועות ידיים, הפניית הכתף וגלגול הגוף. תרגיל זה מהווה הכנה טובה לקראת השגת תנועת כתף מלאה.

טיפול הידרותרפיהנמשך כחמישים דקות וכולל תרגילי שחייה והרפייה. כל התרגילים מבוצעים בהדרכה אישית של מטפל הידרותרפי מנוסה, כשהמטופל לומד לבצע את התרגילים כראוי, תוך התחשבות בהפעלת כל איברי הגוף. בהמשך, יכול המטופל לבצע את התרגילים בעצמו עד להשגת בריאות משופרת.

ראו גם:

טיפול הידרותרפי לסובלים מבעיות בצוואר, ראש וכתפיים

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם