חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה מסייעת לתינוקות עם בעיות התפתחותית

טיפולי הידרותרפיה לתינוקות מהווה עבורם חוויה שהיא מעבר להנאה. השהייה במים מעניקה להם איזון טוב יותר ויכולת אחיזה טובה יותר, ויתרונות אלו נמשכים אצלם עד גילאים גדולים יותר.בריאן הופקינס, פרופסור לפסיכולוגיה מאוניברסיטת לנקסטר, הוכיח באמצעות סקר נרחב, כי תינוק שלומד מיומנויות פעילות במים, מפתח טוב יותר את שיווי המשקל והתנועה שלו.

הידרותרפיה לתינוקות הסובלים מבעיות התפתחותיות, משפיעה על יכולת טווח התנועה והתפקוד המוטורי שלהם. הפעילות במים מורכבת ממשחק דינמי המוביל לצמיחה, חוויה ולמידה. לדברי הופקינס, זהו היבט למידה חשוב ביותר לתינוקות.

דואגת להתפתחות של תינוקך?

ראשית, על ההורים להבין כי ילדים מתפתחים בהתאם לקצב פנימי משלהם, ולא קיים גיל אחד המתאים לכל הילדים, בו הם מתחילים לזחול, לדבר או ללכת.

זהו תחום אישי ביותר, המושפע מגורמים רגשיים ופיסיים כמו גם מגורמים סביבתיים. התפתחות תקינה של תינוקות מתבטאת בתקשורת, רגש וכישורים פיסיים מוטוריים.

יחד עם זאת, בהתאם לנתוני המכון להתפתחות הילד, תינוק שעדיין אינו מגלה כישורי זחילה בגיל שנה, מאובחן כבעל עיכוב התפתחותי.

עם האבחון המדויק, יש לפנות לקבלת הטיפולים המתאימים. בדרך כלל משלים התינוק את הפער בהתפתחותו ואין מקום לדאגה. אך במקרים מסוימים עיכובים התפתחותיים מסמנים על פערים במילוי הצרכים הפיסיים והרגשיים.

בשלב זה מומלץ לבחון מחדש את היכולות המוטוריות בהן הוא שולט, את סביבתו הביתית, את הגירויים הסביבתיים להם הוא מגיב, ובאופן כללי, להבחין בין יכולותיו המוטוריות החלשות לבין החוזקות שלו.

חשיבות ההידרותרפיה להתפתחות התינוקות

הפעילות במים, כמו גם המגע עם המים, משיב את התינוק לתחושות החמימות הבטוחות המוכרות לו מהרחם. טיפול הידרותרפיה משתמש בתכונות החיוביות של המים לשם טיפול בבעיות התנהגות, בעיות התפתחותיות, בעיות נוירולוגיות ובעיות אורתופדיות.

רופא המשפחה יכול להמליץ להורים על טיפול זה לאחר אבחון בעיכוב התפתחותי, והטיפולים חשובים אף להידוק הקשר בין התינוק להוריו, המהווים חלק בלתי נפרד ממהלך התרגול בבריכה.

תינוקות מונעים מגירויים סביבתיים, והם מהותיים להתפתחותם המוטורית התקינה. מטפל בהידרותרפיה מעודד את התפתחותם המוטורית באמצעות מגע ומשחק, ותרגילים גופניים המבוצעים במים.

הפעילות תורמת באופן משמעותי להתפתחותם המוטורית. לתינוקות הסובלים מעיכובים התפתחותיים מומלץ בדרך כלל לשלב את טיפול ההידרותרפיה עם טיפול פיזיותרפי.

יתרונות ההידרותרפיה להתפתחות תינוקות

מעבר ליתרונות הברורים של התפתחות מוטורית תקינה, כוללים טיפולים אלו יתרונות נוספים המתבטאים בחיזוק שרירי הגוף, החיוני ביותר להמשך התפתחות תקינה ופיתוח תנועה עצמית כגון התהפכות או זחילה; שיפור הקשר האישי הרגשי עם ההורים הנוכחים בטיפולים; שיפור תנועה הקשורה למיומנויות יד ועין; ושיפור גמישות השרירים וטווח התנועה.

יש לציין כי טיפולי הידרותרפיה לתינוקות הסובלים מעיכובים התפתחותיים שונים משיעורי שחייה רגילים. ניתן לבצע את הטיפולים גם במסגרת קבוצתית, שגם במהלכה כל תינוק מקבל תרגול המותאם לו אישית על פי תכנית הטיפול שנקבעה בהתאם לבעיות שזוהו.

מטפל הידרותרפי מציב את הדגש על חיזוק הקשר הרגשי בין ההורים לתינוק, תוך התחשבות בצרכיו האישיים. חיזוק הקשר הרגשי בין התינוק להורה חשוב במיוחד במקרים בהם חרדת ההורים עקב בעיות התפתחותיות של התינוק, מועברים למעשה אל התינוק והוא הופך להיות חרד ועצבני בעצמו.

כבר בתחילת הטיפול ניתן להבחין בתגובות החיוביות של התינוק, ששמח לקבל את זמן האיכות עם ההורים, תוך שהוא נהנה מהפעילות במים החמימים.

מגע המים מעורר אצלו באופן אינסטנקטיבי את הרצון לנוע. הטיפול נמשך כחצי שעה, כשהמטפל מדריך את ההורים לעידוד התינוק לבצע תנועות עם חיבוק חם וחיוך מבטיח.

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם