חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לטיפול באי ספיקת לב

הידרותרפיה לטיפול באי ספיקת לבבמשך מאות שנים, אנשים השתמשו במים כשיטה להרגעת מתחים בגוף, הקלת כאבים ושיפור כולל של הרווחה הרגשית. הידרותרפיה היא טיפול במים חמים להקלת חוסר נוחות, או שימוש במים קרים להפחתת דלקת. למרות שהמונח מתייחס לטיפולי מים, הוא עשוי אף לכלול שאיפת אדים באמצעות אמבטיות רגל והצבת רטייה חמה על ראש כואב. אך השיטה הנפוצה היא טבילת כל הגוף בתוך ספא או בריכה חמה.

השימוש בהידרותרפיה

טבילה במים גורמת לגוף להיות קליל באופן טבעי כשהוא שוקל 90% פחות. במצב זה, המים מספקים שיטה עדינה ובטוחה לטיפול ללא הצבת משקל או מתח רבים על השרירים והמפרקים.

בנוסף, הידרותרפיה במים פושרים או חמים מסייעת לפתיחת כלי הדם, והגברת זרימת הדם לקרסול או לנקעים כואבים. הידרותרפיה שימשה בהצלחה בסיוע לאנשים הסובלים מדלקות פרקים, הפרעת שינה, פציעות הקשורות לספורט, שיפור בעיות עיכול, ניקוי הגוף מרעלים וסיוע לאיברים הפנימיים לתפקד ביעילות רבה.

הידרותרפיה לחולי לב

השהות בבריכת מים חמים או פעילות גופנית בבריכה מועילה באופן משמעותי לאנשים הסובלים ממצבים רפואיים רבים, וזה אך טבעי שחולי לב ישתמשו בטיפול זה. בעוד שמומלץ תמיד למטופלים שעברו הליכי ניתוחי לב וכלי דם אחרים להתייעץ תמיד עם הקרדיולוג שלהם טרם תחילת כל סוג פעילות גופנית או תכנית בריאות אחרת, מחקרים מצאו כי הידרותרפיה היא טיפול מתאים לחולי לב.

מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו, שנשא את הכותרת "שימוש במים לריפוי מבוגרים עם אי ספיקת לב כרונית: סקירה מבוססת ראיות", מצא שהיתרונות הייחודיים של התנגדות המים, וטיפולי מים בטמפרטורה משתנה, מציעה לחולי לב סביבה תומכת כאשר הטיפול מבוצע במסגרת פיזיותרפיה מיומנת. המחקר קבע כי התעמלות במים מומלץ לאנשים עם אי ספיקת לב. הטיפול מסייע להם מבחינה פיסית ומבחינת שיפור איכות החיים.

טיפול הידרותרפיה קבוע

בעבר נחשב טיפול הידרותרפיה כמזיק לחולי לב בשל מונח הנקרא "הגדלת תשואת הוורידים", מצב הנגרם על ידי הלחץ ההידרוסטטי של המים. אך המחקר מסביר שהחוקרים מבינים כיום כי תפקוד הלב נוטה להשתפר כשאדם שקוע במים. התועלת הטיפולית נובעת במיוחד מהפחתת קצב הלב בשילוב עם הדחיפה למילוי דיאסטולי מוקדם.

חלק מחולי הלב מקבלים תכניות הידרותרפיה המציעות שיטות טיפולים שתוכננו במיוחד לחולי שיקום לב. חולי לב מתאמים בשיטה זו בסביבה מרגיעה ובטוחה, והמים ניתנים להתאמה בהתאם לטמפרטורה המומלצת על ידי הקרדיולוג שלהם.

התכנית לשיקום חולי לב באמצעות הקפדה על פעילות גופנית תחת פיקוח מקצועי, מובילה לשיפור ביכולת לתפקד במאמץ, ולשפר את כוח תנועת השרירים. ביצוע הפעילות הגופנית במצב המאפשר את הפחתת העומס על השרירים והשלד, כפי שמבוצע בטיפול הידרותרפיה, משפר את סיבולת הלב והריאות, כמו גם את הכושר הגופני, טווח התנועה וכוח השרירים.

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם