חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לילדים מגושמים

כשאנחנו אומרים ילדים מגושמים הכוונה היא לילדים אשר נתקלים ומתנגשים בכל דבר, תמיד נופלים, תמיד מפילים דברים מהידיים, תמיד שוברים דברים, ותמיד זה קורה מבלי שהם התכוונו לעשות זאת.

הסיבה האמיתית לכך שזה קורה להם היא שילדים מגושמים סובלים למעשה מ"סרבול מוטורי התפתחותי", דבר שבהחלט אפשר לטפל בו.

אז ממה סובלים ילדים מגושמים?

לבני האדם יש בגוף מערכות חושיות אשר נותנות מידע נוסף מהסביבה, מעבר למידע שכבר נקלט בגוף מהחושים הרגילים שישנם (ראיה, שמיעה, מישוש, ריח וטעם). מערכת החושים שעליה אנו מדברים נקראת "המערכת הפרופריוצפטיבית".

לאותה מערכת ישנם חיישנים רבים אשר נמצאים בגידים, בשרירי הגוף, ברקמות ובמפרקים שדואגים להעביר למוח את המידע בקשר ליקום של חלקי הגוף השונים ולגבי התנועות שמתבצעות. המערכת הפרופריוצפטיבית נותנת לנו מידע בכל רגע נתון על איפה נמצאים האיברים שלנו ועל מה עושים.

אצל ילדים מגושמים המערכת הפרופריוצפטיבית לא שולחת למוח מסרים תקינים של איפה ושל מה ולכן ניתן לראות אצלם הרבה מאוד סימנים אשר מעידים על סרבול מוטורי, כמו למשל תנועתיות רבה בעת ישיבה על כיסא, טיפוף על הרגל והתנדנדות במקום שבו הם נמצאים. אצל ילדים מגושמים אפשר להבחין גם בלעיסה של חפצים, הפעלת לחץ רב על העיפרון בזמן הכתיבה, קושי בחיקוי תנועות של אחרים, חוסר בשיווי משקל- קושי בעמידה על רגל אחת, קושי בקפיצה וגם נפילות פעמים רבות במהלך היום.

ילדים מגושמים מתקשים בקשירת שרוכים, מתקשים ברכיבה על אופניים, מרבים להפיל דברים שהם מחזקים בידיים, מתקשים בטיפוס במדרגות או על מתקנים ועל סולמות, מתקשים להתגלש במגלשות, מתקשים בהשחלת חרוזים, בגזירה, בהדבקה ועוד.

טיפולי הידרותרפיה עוזרים לילדים מגושמים

הטיפול המקובל במקרים של סרבול מוטורי התפתחותי- "ילדים מגושמים" הוא טיפול בריפוי בעיסוק עם התמקדות בנושא של הוויסות החושי.

המרפאים בעיסוק גם נותנים טיפולים וגם מאבחנים את הילדים כדי לתת תשובה מדויקת האם אכן קיים סרבול מוטורי. ישנן כמה דרכי טיפול למען שיפור הוויסות החושי של ילדים מגושמים כאשר אחת מהן היא הידרותרפיה.

טיפולים אשר נעשים בגישת ההידרותרפיה מועברים בצורה של פעילויות במים חמימים ונעימים בתוך בריכה טיפולית. המטפל ההידרותרפי מנצל במסגרת הטיפול את תכונותיהם הנפלאות של המים על מנת לטפל באופן פונקציונלי בבעיית הסרבול המוטורי.

המים יכולים לשפר מאוד את התפקוד של אותם ילדים מגושמים מכיוון שהצפיפות של המים גבוהה יותר מן הצפיפות שיש באוויר. התנועות אותן הילדים עושים בתוך מי הבריכה הטיפולית מקבלות משוב תחושתי באופן מיידי ובצורה חדה וברורה שמאפשר להם לזהות בצורה מוחשית איפה חלקי הגוף נמצאים. בגלל שהמים צפופים וצמיגיים יותר מהאוויר, כל תנועה שמבצעים בתוכם בעצם מתנגדת להתנגדות של המים. ככל שהילדים המגושמים מפעילים את שרירי גופם כנגד ההתנגדות של המים כך הם מעוררים את המערכת הפרופריוצפטיבית שלהם.

למים יש לחץ הידרוסטטי שעוטף את גופם של הילדים ובצורה זו הם חשים באופן ברור מאוד את הגבולות שיש לגוף שלהם. בתוך המים הילדים לא צריכים לגעת בגופם כל הזמן כדי שיוכלו להבין איפה הם נמצאים באופן יחסי לסביבתם. במים אי אפשר להישען בשום דבר וכל שינוי של הגוף, ולו הקטן ביותר, יוצר חוסר בשיווי המשקל. מהסיבה הזאת הילדים צריכים להתאמץ מאוד כדי לשמור על שיווי המשקל שלהם. הידרותרפיה לילדים מגושמים עוזרת להם ללמוד כיצד לשלוט על הגוף שלהם ועל התנועות שהם מבצעים יחד עם רכישת ביטחון עצמי במים ועצמאות מלאה.

ראו גם:

הידרותרפיה לתינוקות פגים

הידרותרפיה לבעיות התפתחות של תינוקות

הידרותרפיה לסובלים מהפרעות קשב וריכוז

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם