חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפולי הידרותרפיה לנשים בהריון

מרביתן של הנשים בזמן ההיריון סובלות מכאבי גב במהלך ההיריון שנובעים מתהליכים פיזיולוגיים שונים אשר עוברים על הגוף ובעיקר מהעומס ומהכובד שנוצר באזור הבטן.

נשים הרות עולות במשקל, כאשר הממוצע הוא בין 10 ל-15 קילוגרמים שמתרכזים בעיקר בבטן, וכך מרכז הכובד של הגוף משתנה ונוצר לחץ מסיבי על חוליות עמוד השדרה.

במהלך ההיריון אזור האגן מתרחב ונוצר לחץ גדול מאוד על הגב התחתון ועל עצם הזנב. בנוסף לשינויים פיזיולוגיים אלה, נשים הרות חוות שינויים הורמונליים שמשפיעים עליהן גם בפן הנפשי.

שיטות הטיפול וההרפיה בתחום הפגת כאבים ושחרור מתחים בזמן היריון הן רבות וכוללות טיפולים אלטרנטיביים, שימוש בשמנים מסוגים שונים וגם טיפולי הידרותרפיה- טיפול במים.

טיפולי הידרותרפיה הם מזמינים ונעימים. משקל הגוף במים כלל לא מורגש, כך שניתן לחזק את שרירי הגוף מבלי לפגוע במפרקים.

הלחץ במים- לחץ במנוחה (הידרוסטאטי) שישנו על הגוף בעת השהייה במים מחזק את הנשימה ואת צריכת החמצן לגוף, מונע היווצרות של בצקות, מרפה את השרירים ואת המפרקים וממריץ את זרימת הדם.

החל מהחודש השביעי של ההיריון משקלו של הגוף מתחיל להכביד והמים בבריכה הטיפולית הם המקום היחיד המאפשר לא להרגיש את המשקל של הבטן שהולכת ונהיית גדולה מיום ליום.

==> לחישוב חודשי הריון - מחשבון הריון

מטרות טיפולי הידרותרפיה בהיריון

טיפולי הידרותרפיה לנשים בהריון מסייעים בשני מישורים מקבילים. מישור אחד הוא המישור הנפשי בו הנשים מגיעות לרגיעה ולהרפיית הרגשות והמחשבות אשר מטרידות את מנוחתן, ומישור אחר הוא המישור הפיזי בו מטפלים בכאבים שנוצרו עם הזמן ובהארכת שרירים מכווצים (שרירי רגליים וגב תחתון) שהם פועל יוצא של משקלו הכבד של הגוף.

סוגי טיפולי הידרותרפיה בהיריון

ישנם כמה סוגים של טיפולים במים המתאימים במיוחד עבור נשים בתקופת ההיריון, כאשר המטפלים ההידרותרפיים מתאימים כל סוג של טיפול במיוחד עבור האישה המטופלת.

  • טיפול פאסיבי - זהו טיפול של מתיחות אקטיביות בתוך המים, של הארכת שרירי הגוף ושל הרפיה גופנית. בסוג זה של טיפול האישה מקבלת פינוק אמיתי ומשולבים בו שני סוגי טיפולים אלטרנטיביים: טיפול ג'אהרה - האישה צפה במי הברכה החמים והנעימים והמטפל תומך בה עם מצוף אשר מונח מתחת לברכיה. בצורה זו ישנה הארכה של עמוד השדרה והמתח שקיים במפרקים מופחת. הטיפול השני הוא ווטסו - המדריך מותח את שרירי הגוף ומעסה אותם במים חמים. השיטה דומה לטיפול השיאצו ושישנו דגש על המים ועל המעלות שבהם. הנשים שמטופלות הן פאסיביות והאחריות כולה מוטלת בידי המטפל. באמצעות תנועתיות זהירה במים, נשים בהיריון מגיעות להרפיה ולשחרור כאבים.
  • טיפול אקטיבי - התעמלות בתוך המים. סוג של טיפול הידרותרפי מתאים לנשים הרות אשר נמצאות בכושר ובמצב גופני טוב ללא בעיות מיוחדות. העבודה האקטיבית של נשים הרות צריכה להגיע עד ל-75% מיכולתן הגופנית ולא יותר מכך. הטיפול האקטיבי במים שומר על הגוף ומונע כאבים מיותרים.
  • התאמת סגנון שחייה - על מנת שאפשר יהיה למנוע מתיחות רבות של הבטן במהלך ההיריון וכדי למנוע את כאבי הגב הבלתי נמנעים, ניתן להתאים את סגנון השחייה במיוחד לשלבי ההיריון השונים על ידי התאמת מנח יד וגוף בעת השחייה, כך קל יותר לגוף להתנועע במים.

זירוז לידה לאחר שבוע 40

המטפל יוצר בתוך המים לחיצות קלות בכפות הרגליים. הגוף כולו יכול להישען במים על האצבע של המטפל שלוחצת, וכך הלחיצה היא חזקה יותר ומשפיעה יותר. בכפות הרגליים ניתן להגיע אל נקודות רגישות שונות בגוף ודרכן להשפיע עליהן.

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם