חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לסובלים מלקויות למידה

מטרת תכנית טיפול באמצעות מאפייני המים היא לשפר את התפקוד, בליווי מדריך מיומן, בבריכה מחוממת ומאובזרת. תכנית זו נקראת טיפול הידרותרפיה. זוהי פעילות גופנית וגירוי חושים ואיברים המבוצעת בבריכה מיוחדת שבה המים חמים יותר באופן משמעותי בהשוואה לבריכת שחייה רגילה. והכי חשוב, גם טמפרטורת האוויר מסביב חמה מאוד ועומדת על 34.5 מעלות.

טיפול הידרותרפיה הפך להיות היום מבוקש יותר ויותר בעקבות מחקרים המדגישים את ההיבטים הרבים והשונים של המים, פיסיולוגיית ההתעמלות במים, והשפעת הטיפול על בעיות בריאותיות ונפשיות. אחת הבעיות המגיבות היטב לטיפול זה היא בעיית לקויות למידה.

יתרונות הידרותרפיה

המים החמים בשילוב עם טמפרטורת האוויר הגבוהה, מספקים הקלה במשקל הגוף. אנשים רבים וגם ילדים, הסובלים עם מוגבלויות, חווים הקלה ממוגבלויותיהם, כבר מהמפגש הראשוני עם המים. עם התקדמות המפגשים, התרגילים הופכים להיות אינטנסיביים יותר, ומטופלים הסובלים מלקויות למידה, המתבטאים בתנועות אחיזת כלי כתיבה, משתמשים במיומנויות החדשות בחיי היומיום שלהם.

אנשים הסובלים מקשיי למידה מקבלים בסביבה המרגיעה מענה לצרכיהם החושיים, כך שהם יכולים להשתמש בחלקים המורכבים יותר של חשיבה ותקשורת של המוח, בעזרת הציוד הרב חוזי באזור הבריכה.

יתרונות חושיים

המים מספקים פוטנציאל למימוש בשלושה ממדים, ומאפשרים גירוי תפיסתי משמעותי מבחינה ויזואלית; בהיבט השמיעתי; באמצעות מגע המים על העור; ובאמצעות החום. בנוסף לגורמים סביבתיים אלו, הציוד הרב חושי המתקדם המותקן באזור הבריכה, כולל אורות, צלילים, מוסיקה ואפקטים חזותיים, תוך שימוש במגוון תכניות תקשורת.

בריכת הידרותרפיה יוצרת ומשתמשת בתכניות שפותחו עבור מטופלים הסובלים מבעיות שונות כך שכל מטופל מקבל תכנית טיפול מותאמת באופן פרטני עבורו. הציוד הרב חושי יעיל ביותר, ומפעיל אצל אנשים הסובלים מלקויות למידה המתבטאות בכיבוי חושי, רמזים חושיים המאפשרים להם להגיב לגירויים טוב יותר בהשוואה לטיפול המבוצע בחדר חושי יבש.

ככל שהמוח מתפתח, ניתן להשתמש בחיי היומיום בכישורים הנלמדים בבריכה, ולתרגל מיומנויות תנועה ותקשורת משופרת בין המוח והחשיבה לבין יכולת הלמידה והתנועות המוטוריות הדרושות לכתיבה.

מהלך הטיפול ההידרותרפי

הטיפול מציע הטבה ייחודית, באמצעות מספר שיטות טיפוליות המסייעות להפחתת טונוס שרירים לקוי ושיפור טווח התנועה. אנשים הסובלים מלקויות למידה חווים חופש תנועה וביטוי חשיבה אותו אינם יכולים לחוות על קרקע יבשה. מפגש הטיפול עשוי להתבצע, בהתאם לבחירת המטופל וחומרת תסמיניו, בקבוצה או במפגש אישי עם המדריך.

תכנית הטיפול האישית מתבצעת בליווי המדריך, באמצעות ציוד ואביזרי עזר, להפעיל את אבריו, עד שהוא מסגל שליטה על תפקוד השלד והשרירים. בהמשך לומד המטופל לבצע פעולות שונות במים או מחוץ להם.

התרגילים המבוצעים בטיפול הידרותרפיה עשויים להתבצע בצורת משחק או תרגילים גופניים, כשהמטפל הוא המנחה את מהלך השיעור. עוצמת התרגילים מתקדמת בהדרגה עד שהמטופל לומד לבצע אותם בקלות, תוך כדי אימונים מרובים, עד להתגברות על החוסרים ההתפתחותיים מהם הוא סובל.

ההשפעה המרגיעה והנעימה של המים משמעותית להצלחת הטיפול ושינוי המצב הרגשי של המטופל, כך שהוא מסוגל להצליח גם בטיפולים אחרים המיועדים ללקויות למידה, המשולבים עם טיפול הידרותרפיה.

ראו גם:

הידרותרפיה לסובלים מהפרעות קשב וריכוז

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם