חיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הידרותרפיה לאנשים הסובלים מבעיות אורתופדיות

הידרותרפיה לאנשים הסובלים מבעיות אורתופדיותהידרותרפיה (המקור ביוונית, הידרו=מים, תרפיה=טיפול) היא טכניקה טיפולית מתחום הפיזיותרפיה ולפיכך אין זה פלא שברוב המקרים היא משמשת לטיפול באנשים הסובלים מבעיות אורתופדיות שונות.

במהלך הטיפולים המבוצעים בבריכה טיפולית מחוממת, רותמים את תכונות המים לטובת הטיפול. במאמר שלפניכם נפרט אודות סוגים שונים של בעיות אורתופדיות שניתן לטפל בהן באמצעות טיפולי הידרותרפיה.

הגבלה בטווח התנועה של המפרקים

כל הגבלה בטווח התנועה של המפרקים תוביל בהכרח לפגיעה באיכות החיים ותגרור בעיה תפקודית מסוימת. ההפרעה לתפקוד תשתנה בהתאם למפרק הפגוע ובהתאם למידת החומרה של הפגיעה כמובן. בעזרת טיפולי הידרותרפיה ניתן לסייע לאנשים הסובלים מבעיות הקשורות להגבלה בטווח התנועה של המפרקים בשתי דרכים עיקריות להלן:

  • שימור טווח התנועה הקיים – במחלות רבות המתאפיינות במהלך פרוגרסיבי, כמו לדוגמה דלקת מפרקים ניוונית, טווח התנועה של המפרקים הפגועים הולך ומצטמצם באופן הדרגתי. על ידי טיפולי הידרותרפיה, ניתן להאט את קצב ההתקדמות של המחלה תוך שימור של טווח התנועה הקיים במידת האפשר.
  • שיפור טווח התנועה – במקרים רבים טווח התנועה של המפרקים הצטמצם על רקע בעיה שטופלה ולאחר הטיפול בבעיה הראשונית, נוצר הצורך לטפל בהגבלה בטווח התנועה. שיפור הטווח בדרך כלל נכנס לתמונה כשמדובר במטופלים שנמצאים בתהליך שיקומי כמו לדוגמה חולים לאחר שבץ מוחי, חולים לאחר תאונת דרכים או פציעת ספורט ועוד.

חולשת שרירים

בעיות אורתופדיות רבות קשורות בצורה זו או אחרת להיחלשות השרירים. על ידי ביצוע תרגילים שונים לחיזוק השרירים ניתן למנוע את המשך ההידרדרות של השרירים במקרים מסוימים או לתרום לשיקום השרירים במקרים אחרים, בדומה לדוגמאות שציינו למעלה, שעסקו בהגבלת טווח התנועה של המפרקים.

לרוע המזל, במקרים רבים היחלשות השרירים גורמת לפגיעה ביכולת שיווי המשקל ולעתים אף מדובר בחולים המרותקים לכיסא גלגלים. חולים הסובלים מבעיות יציבה וזקוקים למשל לכיסא גלגלים, מקל או הליכון, יתקשו בביצוע תרגילים לחיזוק השרירים על קרקע יבשה, אך בהחלט יוכלו להפיק תועלת רבה מביצוע תרגילים בבריכה טיפולית שבה לא קיימת סכנת נפילה.

לפיכך הטיפול ההידרותרפי מתאים בין היתר לסובלים ממחלות ניוון שרירים, לסובלים מדלדול שרירים על רקע זקנה או תת תזונה, לסובלים מהיחלשות של השרירים על רקע תאונה או פציעה שהובילה לתקופה ארוכה שבה נמנעו מתנועה ועוד.

בעיות שלד שונות

בנוסף לסובלים מבעיות שרירים או בעיות מפרקים, חשוב להזכיר כי טיפולי ההידרותרפיה מתאימים גם כן לסובלים מבעיות שלד שונות. כך לדוגמה ישנם רבים הסובלים מבעיות שלד המקשות עליהם לבצע תרגילים שונים בדגש על הסובלים ממבנה אנטומי לא תקין או שברים בעצמות. במקרים האלו הפעלה של לחץ או עומס רב מדי על האזור הפגוע, עלולה לגרום לכאבים.

בבריכה הטיפולית ניתן לשלוט בצורה אופטימאלית על רמת העומס המופעל על האזור הפגוע וכך למנוע התפתחות של כאבים.

טיפול מצוין לסובלים מכאבים כרוניים

ישנם חולים רבים הסובלים מכאבים כרוניים הקשורים לבעיות אורתופדיות כשלא אחת מדובר במטופלים הסובלים מכאבים כרוניים ללא מקור ברור. הכוונה היא לסובלים מכאבי שרירים כרוניים, כאבים כרוניים בעצמות או כאבים כרוניים במפרקי הגוף. גם חולים אלה יכולים להפיק תועלת רבה מטיפולי הידרותרפיה.

לא זו בלבד שהטיפולים לא כרוכים במאמץ מיותר שיכול להחמיר את הכאבים, אלא שברוב המקרים האווירה הטיפולית גורמת להירגעות ומביאה את המטופל למצב נפשי שלו במיוחד.

הפחתת הלחץ הנפשי והרגיעה האופייניות לטיפולי ההידרותרפיה גורמות במקרים רבים להפחתה משמעותית במידת החומרה של הכאבים, המחמירים בדרך כלל במצבים של מתח נפשי או חוסר שקט.

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם
על הטיפול הכי נכון לכם

קישורים מהירים:

מרכזי הידרותרפיה נוספים:

לפני שאתם מחפשים פתרונות אחרים
ו\או שומו שמיים הולכים לניתוח
צרו קשר ונמליץ לכם על הטיפול הכי נכון לכם